onsdag 15 februari 2012

Tygaffären

                             BILD: STOFF OCH STIL

Jag älskar att göra saker själv. Skapa som goda vänners tvååring säger. Jag är verkligen ingen talang men gillar det ändå. Och det ska vara unikt. Se hemmagjort ut men ändå vara snyggt så man vill visa upp det i hemmet.

Min symaskin är sannerligen inte splitter ny men den åker fram med jämna mellanrum för en stunds motsträvigt samarbete. Nu senast gjorde vi vimplar till barnrummen för det har jag läst att man ska ha. Och det blev absolut barnrummigt och tjusigt. Sonen är mycket stolt över sina "slaggor" som sitter fästa på hans säng och svingar sig upp i gardinen. Tyg är ett fantastiskt material.

Emellanåt åker jag till tygaffären Stoff och Stil i Malmö för inspiration, idéer och tygfrosseri. Det är sällan jag kommer därifrån tomhänt. Det var inte länge sen jag var där nu och hade jag bara sett det prickiga tyget man sytt ett kuddfodral av på bilden hade jag absolut bett att få tillklippt en större bit än jag rimligen skulle behöva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar