måndag 20 februari 2012

Att piffa sig en aning

Jag har aldrig varit varken intresserad eller särskilt bra på smink och piff. Jag gör det ändå för att det hör till och för att man liksom fantastiska maman och fotbollsfrun Malin Wollin säger kan se riktigt snygg ut i betraktarens ögon om denne kisar och går fort. Mitt senaste genidrag på piffronten var att klippa av håret axellångt och med lugg. Lugg! Jag som har världens största koslick mitt i fronten beställer en frisyr som kräver tvätt, fön, plattång och spray. Två små barn alltså. En "mamma-hjälpa-mig" och en höfthängare. Smart.


Oavsett vad jag tycker om smink så har jag ändå ett pyttelitet förråd. Och i familjen finns faktiskt en som är verkligt engagerad i det mesta som inte har med leksaker att göra, smink inkluderat.



Inför julfirandet hos farmor var jag som vanligt sent ute och mitt i piffstressen gjorde  jag bara som jag blev ombedd när sonen ville att sminket skulle stå på pallen nere på golvet. Han är oerhört grundlig när han studerar livet omkring sig och har snappat upp att ögonskugga går på ögonlocken och läppstiftet i och runt munnen någonstans.



Säga vad man vill om hans jul-make men han är betydligt mer talangfull än jag. Och huvudsaken är ju att man blir nöjd själv.

3 kommentarer:

  1. hahaha så nöjd han ser ut! En riktig liten primadonna, men ett förträffligt handarbete till trots så föredrar jag min systerdotter utan smink. ;-)

    SvaraRadera
  2. Jag menade systerson! Herregud - jag blir helt förvirrad av det här!!!!

    SvaraRadera
  3. Jag skulle just säga det. Låt inte spacklet lura dig, detta är pojken! ;-)

    SvaraRadera