fredag 30 mars 2012

Vedförvaring


Tidigare under vintern när vi var mitt uppe i en diskussion om huruvida vi skulle börja renovera sovrummet eller kanske lilla toaletten beslutade vi oss för att hasta iväg till ute-brasa-affären för att köpa oss en liten eldstad. Jag tyckte kanske att det var lite overkill mitt i vintern men sambon som älskar när det brinner hävdade att det var jättemysigt och tänk så mycket korv vi skulle kunna grilla i den. Och det är absolut mysigt även om inte en enda korv siktats i närheten av mysbrasan ännu. Men till sommaren, då!
Jag brukar mest betrakta härligheten genom vardagsrumsfönstret om jag skulle råka gå förbi medan sambon och sonen gärna bulsar på sig trädgårdsoutfiten och tar med ett gäng tomtebloss ut för att speka runt i trädgården och mysa vid elden.


Vi får helt enkelt nöja oss med att fortsätta sköta våra vardagsbestyr till originaltapet på lilla toaletten och sova i den gamla hårda sängen i rummet med fulfurudörr och mörkbruna 70-talslister ett tag till. Inte för att det är ett problem, det ger mig mer tid att fila på hur bra det ska bli när vi väl gör det. 
Under tiden har jag framfört önskemål till hemmasnickaren om att kanske göra något trevligt vedställ till träklossarna som ska brinna upp där ute. Jag tyckte att om jag ritade ett kunde han gott bygga det. Och just som den diskussionen hade startat hittade jag bilder på ett ställ som ser nästan exakt ut som jag menade. I många olika färger och till fler användningsområden än jag egentligen tänkt mig. Så nu kommer han kanske undan betongbottengjutning och vinkelkapande men å andra sidan kanske han får fälla sätet i lilla familjebilen och åka iväg för att köpa på sig ett par av den färdiga varianten. Vi har exempelvis ingen vettig lösning på vare sig handdukar, skokaos eller vinflaskor. Fast jag hade nog ändå föredragit ett hemmabygge. Även om Röshults Manhattan Cabinet är himmelens snyggt det med.

BILD: MANHATTAN CABINET - RÖSHULTS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar