lördag 18 februari 2012

Luffarslöjd

Min fantastiska svärmor är väldigt påhittig och pysslig. Sen något år tillbaka går hon på kurs i luffarslöjd och skapar de finaste alster. Hon gör ljusstakar, träd, änglar, julgranar, midsommarstänger, servettringar och allt möjligt vackert.


Den fina buren att sätta över växter eller stilleben är svärmorsgjord och under utveckling inför en utställning hon ska ha i påsk.


I julas bjöd hon in hela familjen på luffarslöjdspyssel. Eller ja, den kvinnliga delen av familjen. Männen fick i vanlig ordning stånka korv, rulla senap, röka päron och jag vet inte vad men gott blev det.

Jag och min svägerska fick under handledning pyssla varsin ängel. Trots tomteverkstadsspindelfrisyr är jag oerhört nöjd. Och roligt är det också. Hade man inte haft två små barn hade man antagligen haft tid att luffarslöjda lite mellan varven. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar