måndag 27 februari 2012

Grävmaskinskrok

Inför den stundande födelsedagen har vi funderat på vad vi ska köpa till vår son. Jag läste för ett tag sedan att normal-svensson-femåringen har i snitt 600 leksaker. Jag tror Sixten i runda slängar äger 1 965 841 stycken. Jag fattar inte hur vansinnesmycket grejer ett litet barn kan ha. Jag får lite lite panik varje gång jag går in på hans rum och han "leker lite med många grejer". ALLT ligger på golvet. Efter ett par djupa andetag vadar jag in i det halvmeterhöga golvkaoset för att börja sortera.

Jag är så himla glad att jag insisterade på mycket förvaring på hans rum redan från början. Sänglådor. Byrå. Hyllor med märkta lådor. Verktyg. Klossar. Lego. Crap. I en låda ligger allt sånt som inte passar i någon särskild kategori eller sånt man inte ens vet vad det är. Crap helt enkelt. Och även om man tänker att man kommer få en liten stroke när man ser förödelsen så tar det max 10 minuter att städa upp det. Och det, det é najs!

BILD: ÅHLÉNS


Hur som helst. Leksaker är således inte precis det han behöver allra mest även om en av presenterna innehåller lite lego. Men grävmaskinsfantast som han är så tänkte jag mig en gul grävmaskinskrok från Åhléns i ett paket. Jag föreställer mig himlastormande glädje från födelsedagsgrisen.


2 kommentarer:

  1. De är jättefina. Han kommer bli överlycklig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja förhandstipsen pekar åt det hållet. Han hann nämligen se bilden medan jag skrev inlägget och for upp i knät på mig och sa "Waow! Stoooor grävmaskin!". Så det borde bli en hit. :o)

      Radera