tisdag 21 februari 2012

Den mogne 35-åringen

Förra året fyllde sambon 34 år. 34 är en rätt lugn ålder med spring i benen, barfotadans i ösregnet och barnasinnet kvar. Paketen på 34-årsdagen var mörkrosa med fluffiga snören, glaset uppfyllt med JOs apelsinjuice till prickigkorvmackan och den obligatoriska flaggan i topp.


Men i år väntar 35-årsdagen. 35. Det är rätt så mycket mer tyngd i den siffran. Så pass att hushållets ålderman redan nu drabbats av en frisyrkris i direkt anslutning till den förestående bemärkelsedagen. Han har i och för sig ofta frisyrfunderingar men denna är både ny och lite...annorlunda. Jag vet inte precis om det är bra annorlunda.


Hårtrimmern rotades fram ur gömmorna för att sättas i arbete.


Den nya kalfluffiga frisyren testades genast för den sofistikerade översittarlooken, diskret underbett inkluderat.


I sängkammarlooken, eller vad detta nu är, är den snudd på lite läskig.



Så frågan är ändå om den inte gör sig bäst till pigga buspappalooken. Eller allra bäst i soppåsen.

4 kommentarer:

  1. Den sista bilden påminner mig om någon och jag kan inte komma på vem! Åh! Nu kommer jag att ligga vaken!

    SvaraRadera
  2. Jag kan hålla med om att där är något bekant. Du tänker inte på Bosse Bildoktorn? Man förvillas lätt när ansiktsbehåring inte stämmer. ;o)

    SvaraRadera
  3. Skulle nog vilja påstå att han inte är helt olik Karlsson på taket.

    SvaraRadera