tisdag 13 november 2012

Hemmagjord string

String ljusstake - multi - Ferm Living
 
Jag har länge beundrat Ferm Livings fina string ljusstake. Jag gillar det enkla i den. Att man kan ha den i cirkel eller rakt, till advent och hela året. Däremot är jag kanske inte helt frälst på färgerna och definitivt inte på priset. Men nåt som ser så förskäckligt enkelt ut bara måste man väl kunna göra själv?
 

Så jag har målat kulor för glatta livet som sedan lagts på tork kors och tvärs i hela vardagsrummet.


Och på bästa sändningstid drog tomteverkstaden igång mitt på hallgolvet.


 Första versionen blev helvit...


...nästa fick grå och svarta tillägg eftersom sambon hävdade att vitt är trist.



I slutversionen fick de grå kulorna bli kvar medan jag kom överens med mig själv om att de svarta blev för mycket. Resultatet hann bli klart att provköras till söndagsmiddagen och blev till stor belåtenhet. Och även om den inte är gratis kostar den ingenstans i närheten av 939 kronor!


Kommer passa urbra att banka på med en grön spade till advent. Fint det.

1 kommentar:

  1. Er pysselverkstad skulle man vilja besöka! Där sker stordåd! Wow, wow, wow!
    Vad sägs om pysselverkstad light på söndag?
    Kram Jenny

    SvaraRadera