tisdag 6 mars 2012

Vitriini i maj?

Vitriini, 108x180 mm, Sjöblå


Vi gillar att fira årets alla viktiga dagar som förutom födelsedagar och julafton till exempel inbegriper våffeldagen, blev-ihopdagen och FN-dagen. Storslaget firande och med många överraskningar och presenter. Sambon är världssämst på presenter. Inte på att köpa men att hålla dem hemliga. Min födelsedagspresent och julklapp måste han köpa tidigast 2 dagar, eller helst dagen innan för så fort han kliver över tröskeln till hemmet med sitt inköp håller han den under näsan på mig och undrar om jag inte vill öppna den nu. Därför har det lite grann blivit tradition att en av presenterna öppnas dagen innan födelsedag och julafton. En inte helt tokig tradition då man får njuta firandet extra länge.

För min del är det så illa planerat att födelsedag och jul ligger väldigt nära varandra. De pompösa festligheterna avlöper inom en månad så under en aning stressade former gäller det att få styr på både önskande och listor. Men med barnens intåg är "bekymret" med alltför täta högtider ett minne blott. I maj stundar nämligen mors dag. En synnerligen härlig dag. Och nu är det snart dags igen! Så jag har passat på att slänga ut lite önskekrokar i familjens riktning. Förutom sommarvärme vore en fin turkos Vitriini smyckesask från Iittala inte så dumt. I dagsläget jag ett spretigt dysfunktionellt smycketräd från Ikea som dottern bara sveper över med ena handen och som i ett trollslag har alltihop trasslat in sig i varandra. Lika imponerande som irriterande. Och högst åtgärdbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar