tisdag 20 mars 2012

Leilas general store






Jag skyller på min svampiga småbarnshjärna för att jag helt missade en beställning från tv-kockan Leilas General Store inför sonens kalas. Jag hade ju faktiskt sett en bild på Leilas egen son vid matbordet, serverad potatis och köttbullar med hjullastar- och dumpertoppade tandpetare nedstuckna i köttbullarna. Och jag minns att jag tänkte: "Vilket superknep för att få ungen till matbordet!" och ändå var det som bortblåst så fort jag klickade mig vidare från var-jag-nu-såg-det. Typiskt! Hur som helst så har Leila flera muffins- och kalaskit med muggar, tallrikar och flaggspel pyntat med djur, pirater, ballerinor, kobojsare, rymdskepp, partyhattar och britter. Festligt som tusan. Och som om inte allt vore nog har hon dessutom ett vuxensortiment av bak- och matlagningsattiraljer. Jag kommer inom kort framställa en önskan till hushållet om en rosa skålformad slickepott och en rektangulär pajform. Jag gissar att man kan behöva dem innan sommaren. Och så får jag ta nya tag och se till att få ihop ett partykit till sommarens ettårskalas.



BILDER: LEILAS GENERAL STORE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar