torsdag 26 juli 2012

Örtagården och lekplatsen

Tirups örtagård är så mycket mer än lite grönsaker som vaktas av en drake. Förbi de fina skånelängorna som inhyser en liten butik och ett café finns stora ytor att promenera på, eller för de som så orkar - kuta runt på.


Örtagårdsskylten markerar att det fortsätter runt knuten. Och det gör det verkligen.


De fina solcellslyktorna säljs i butiken och hänger lite varstans på området.




Skulpturer och växtlighet tycks liksom gå in i varandra. Och mitt bland odlingslådorna står en massa cafébord. Där kan man sitta och njuta lättare måltid eller fika från cafét.


Och fortsätter man sen forcera förbi all grönska ståtar den enorma lekplatsen mellan träden. Hit rusade vi så fort vi bara orkade.




 Här finns nämligen något för alla. Både stora och små! Alla möjligheter finns att försöka stärka sitt balanssinne eller bara klättra lite. Och skugga får man av trädkronorna så särskilt svettigt behöver det inte bli.



Sonen ville såklart testa allt. Många gånger.


Själv nöjde jag mig med att sola fötterna mitt i all fotodokumentation.



Även den lilla kunde delta om än i något begränsad form och helst på marknivå. Men hur mycker finns det inte att upptäcka där?


Iklädd klänning föll inte precis lianerna mig på läppen men ett rejält klätternät apar man gärna upp i!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar