tisdag 24 april 2012

Temapark och trädgårdssnyggt

I söndags packade familjen ihop sig och styrde mot Malmö och goda vänner som behövde en stor altan. Vi kunde bidra med en snickare och lite trallskruv - gott nog tyckte de. Precis som Rom, enligt sägnen, inte brygdes på en dag görs inte heller altaner under ett så pressat schema. Det innebär att vi ska dit igen och det behövs. Inte så mycket för altanbyggets skull som för att få umgås med några av sina bästa vänner. Mammorna och barnen får en massa härlig tid att prata, leka och fika.
Denna gången, medan karlgörat pågick i leran, dängde vi ned ungarna i vagnarna och begav oss till den spännande Afrikaparken med plastdjungeldjur i naturlig storlek.

BILD: MALMOTOWN.COM

Helt gratis, stillsamt promenerande och väldigt spännande för barnen men vem hade trott att vinbärssnäckor skulle vara det vanligast förekommande djuret i djungeln?

BILD: ALIZES ROSETTLÅDA

Efter grundliga snigelstudier och lite grävande med nya grävmaskinen i snabelmynningen på mamma elefant åt vi pannkakor, drack kaffe och avhandlade några av livets allra viktigaste ämnen. Som det här med trädgård och trädgårdsskötsel. Vi fick en fin uppvuxen trädgård när vi flyttade till hus. Malmövännerna får börja från scratch med sin. Snart har de en fin altan, då har de bara resten kvar. Inkännande som jag är är det klart jag förstår att det känns lite jäktat att få ihop allt innan sommaren så man kan njuta maximalt i sin trädgård så jag gav henne mitt allra bästa kom-igång-tips. Köp ett par superträdgårdsarbetarbyxor!


Med ett par rosa från Garden Girl är jag säker på att vilket trädgårdsarbete som helst går i ett huj. Det fina med dessa är att en del av inköpspriset, som förvisso inte är gratis (729 kr) går till rosa bandet.


BILDER: GARDENHOME.SE

Många fickor och finesser på både byxor (hängselmodell, hellånga, knickers eller shorts finns) och shortskjol. Vad skulle rimligen kunna gå fel i planteringarna?! Gröna fingrar på köpet har jag hört. Jag tror jag behöver ett par-tre stycken!

BILD: ANTIKHANDLARNA.COM

Eh voila!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar