söndag 29 april 2012

Nya kläder

GUILTY!

När familjens lillasyster hårdnackat snor modemet kan hon säkert som Amen-i-kyrkan räkna med en blåsning från storebror. "Aja baja Tyra! Den är mammas! Nu blir jag lite arg!" Sekunden senare kan han själv stå och jonglera med det och då fullständigt glömt bort vems det är och vad det uteslutande ska användas till...men nu ska det varken handla om modem eller korpar utan om fina kläder.


De små liven har fått lite nya plagg. För att fota de nya tröjorna på samma bild balanserade jag upp rangliga lillasyster bredvid (medelst ballerinakakor) lördagsmysande storebror. Jag var lite orolig att den lilla skulle åka i golvet.


Hon föll förvisso. Men åt rätt håll.


Och kläderna då? Goda vännen Anna har en bekant som syr snyggt och välsytt i tyger av bra kvalitet och till rimliga priser. Till en början sydde hon till de egna barnbarnen, sen till Annas barn och lite för skojs skull. Nu har det blivit sådan rotation på skapandet att det bildas högar och därför har hon valt att sälja av en del.
Sonen har fått en jättesöt t-shirt med flodhästar. Vi får se hur länge den är vit. Jag gläds åt att den åtminstone var fin vid första användandet.


Lillasyster fick en långärmad tröja i matchande färger med får och blommor på som hon ser ut att vara nöjd med.


Dessutom fick hon en kortärmad klänning/tunika i mörkbrunt med vita moln och rosa muddar i ärmar och hals. Det är så himla bra med klänningar som blir till tunikor och t-shirtar efter hand. Jag räknar kallt med att denna kan användas i minst två år till.


Nu ska hon bara sättas i hårdträning så hon lär sig gå innan värmen kommer. Hon måste ju inte skita ned eller slita med knäna på en så fin klänning kan man tycka. Tyvärr har hon rätt risig gåteknik så jag ska antagligen vara glad om klänningen håller över sommaren! Då får jag istället vara nöjd med att se de fina molnen högst upp på toppen av var unge. De fick nämligen varsin mössa i samma tyg.


Och så fick de varsin ugglemössa på mörkgrön bakgrund.
Och nu har jag hört att mer är på gång med härliga turkosa tyger i kombination med elefanter. Jag känner mig nödgad att ringa försäkringskassan det första jag gör i morgon bitti och be dem höja antingen föräldrapenningen eller barnbidraget så jag har råd med många beställningar!


2 kommentarer:

  1. Härliga kläder och underbara bilder av fantastiska barn!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara foton på söta ungar!!

    SvaraRadera