tisdag 17 april 2012

Bonusrosa

Bonusvecka i färgutmaningen. Rosa på programmet. Rosa som små fluffiga moln, grisar och nästan alla småtjejers favoritfärg. Några stora tjejers också. Jag vet inte precis om det är min favoritfärg men jag gillar absolut rosa. Mycket. Och hemma tycks man ha mer av alla färger än man tror, rosa inkluderat.
 

Sylådan från Panduro Hobby har jag haft jättelänge vid det här laget och skulle verkligen behöva byta ut den. Inte pga färgen utan för att den innehåller ett enda fack. I det facket ligger det 12 trådrullar, 20 knappar, sax, 30 cm svart kardborreband och nåt nätaktigt band som jag någongång tyckt vara värt att spara och som samtliga sytrådsändar ständigt trasslar in sig i. Dessutom rymmer den lite ofärdigt julpyssel som jag haft för avsikt att färdigställa inför 3 jular nu. Kanske i år?


Vattensprutan till stryktvätten. Denna är sonen självutnämnd kapten för och banar väg släpandes på en pall så fort han får nys om att strykbrädan är på väg att tas i bruk.


Dotterns skrivbok är rosa (och sonens är vit). I den försöker jag hinna med och skriva ned utvecklingssteg och hennes småbarnsvardag.


Här ligger halvtomma till tomma godispåsar och dräller både nu och då. Just nu har vi en tom.


Bordstablett och haklapp. Haklappen köpte jag sedan dottern hystat en mössa i samma mönster överbord när hon åkte vagn på ikea. Vi fick inte tillbaka den till min stora mössfetischbesvikelse.


En tygtavla i dotterns rum.


Vägglampor i sonens rum som gjorde att sambon höll på att sätta morgonkaffet i vrångstrupen och gav honom sömnsvårigheter i en vecka. "Rosa?! I hans rum?! Han ska inte ha en handväska också?". Hmpf. Jag gillar dem. Sonen med. Och numera har han en handväska också, i lack. En rosa!


Barnen har varsin mörkrosa plaststol i sina rum. Detta är dotterns och innan hon fattar att hon ska sova i sitt rum och gärna hålla sig därinne så ofta och länge som möjligt och därmed själv bestämma över sin stol, har jag valt att ställa hennes julklappsbok på den.


En gammal och fullständigt värdelös skruvdragare från ikea. Numera tillhör den vår verktygsnördige son som så fort tillfälle ges försöker byta den mot sin fars något bättre boschmaskin. "Snäääälla pappaaaa...jag får låna din om du får låna min?!!".


Och oftast inte men ibland är lilla donnan ganska rosa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar