måndag 2 april 2012

Svarta veckan

Denna veckan i Sveas färgutmaning är svart som synden, natten och morgonkaffet. Jag har gått på svart skattjakt i hemmet och bl a funnit:


Svarta påskatuppen som ibland flyger bort och sätter sig på soffans armstöd.


Superlösningen för de stadigt växande reklamhögarna - pappersinsamlingen Retur Box från fantastiska Granit.


Snygg ljusstake från Orrefors. Arvegods från sambons mormor som bodde mitt i Smålands glasrike. Sambon hävdar att denna inte har något att göra i veckans färgutmaning eftersom den är mörkblå. Men den är alltså svart!


I den svarta bra-att-ha-resväskan från en liten ute-på-landet-boutique, kan man ha sina skatter och hemligheter. Sambon får spunk på de tröga låsen men jag älskar den.
Tidningsstället i sin fina form är från en lokal boutique i hemmahålan. En skatt jag förärades i present på förlovningsdagen sist en sådan firades.


Den klassiska ikeapallen blev svart för bara ett par veckor sedan. Sprayfärgssvart. Både jag och sambon halverade antalet hjärnceller på kuppen men det var det värt tyckte de som överlevde.


Dottern har en svart tapet på en av väggarna i sitt annars mycket orangea rum.


Sonen har ett grönt rum med denna tapeten som fondvägg. Det är en typisk sån där tapet som man riskerar bli en aning från vettet av så den får absolut max klä en vägg.


Hemmamålad canvastavla som just nu pryder lilla toaletten. När vi har renoverat därinne göre den sig icke besvär där mer säger sambon som skyr den som pesten. Jag tycker den livar upp den eländiga originaltapeten samtidigt som man påminns om vad man skulle in där och göra.

BILD: ADRENALIN INREDNING

Och överst på den svarta önskelistan står 12 koppar (med fat) av Eugen Trosts Zebraservis från Gefles porslinsfabrik. Onödigt snygg. 

5 kommentarer:

  1. åh åh åh jag bara älskar resväskan!! Letar febrilt efter något liknande.

    SvaraRadera
  2. Tack! Tjusigt värre :) Gillade skarrpt väskan med hål i och IKEA pallen har vi också målat svart, och en vit.
    Hoppas du har en fin dag!
    // Sandra

    SvaraRadera
  3. Åh tack. Ja både resväskan och tidningsstället är hushållsfavoriter som ska få en framstående plats i hemmet när vi kommit lite längre i renoveringen. De ståtar i vardagsrummet nu med men man vill ju ha tjusigt överallt och inte bara på två fläckar ;)
    Igår såg jag en liknande väska på tradera.
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  4. Du lyckades bättre än jag med att hitta svarta saker. :-D Håller med om att zebraservisen är snygg. Mamma har ett par slitna såna i stugan och de har varit mina favoriter. :-)

    SvaraRadera
  5. Rolig tavla du målat! Den svarta väggen med massa färgglada detaljer i dotterns rum en riktig höjdare!

    SvaraRadera