onsdag 2 maj 2012

Ute är det nya inne

BILD: IKEA

På valborgsmässoafton var vi inbjudna till gatans nyaste doktor och hans familj för att grilla korv och pimpla vin innan majbålet. Till barnen hade ett eget bord dukats upp med nyinköpta utestolar i stålstomme och plastband som piggar upp vilken barnskriksmosig mammahjärna som helst. Och från IKEA för bara en hundring stycket. Jag har letat som en tok efter nätbilder på dem i ett par dagar utan att lyckas. Fram tills nu. Jag gillar dem mycket och är av bestämd åsikt att det är klart grabben ska ha en egen matplats i kvadratmetersträdgården! Hans syster får också vara med såklart, så fort hon slutar falla som en fura när hon hamnar på en stol.

BILD: SVENSSONS I LAMMHULT

Själv kunde jag tänka mig att vräka mig i en vuxenvariant på stål och plast. Denna snajdiga, Acapulco, provsatt jag till belåtenhet idag. Och den är precis lika snygg inne som ute. I turkost. Jag har drabbats av dille på turkost.

Och majbrasan då? Jo det var himla trevligt med värme och picknick framför elden. Båda barnen förstökte ta sig alldeles för nära och fick lyftas tillbaka flera gånger. Sonen fick till slut punktmarkeras. Pappan stod och stirrade hyptnotiserat in i flammorna med ryckningar i hela kroppen och fick vid förfrågan erkänna att även han ville gå mycket närmare och allra helst kasta in några pinnar.
Sonen tillfrågades om det var fint. "Nej! Men det är jäldigt mysigt mamma!"

1 kommentar: