söndag 27 maj 2012

Kalas och mors dag


Jordgubbstårta, brunchbuffé och lupiner. Familjemingel, poolbad och glada skratt. Allt var på plats när söta kusin Elsa firade sin sjunde födelsedag.


Svägerskan är fenomenal på hemmagjorda dekorationer i alla sammanhang, de ena vackrare än de andra.


Familjens färskaste och sötaste sjuåring.


Poolpolisen Sixten som hellre patrullerade poolområdet på en blå bobbycar än naken på en ostadig luftmadrass mitt ute i ingenstans (poolmått 3,5x7 m) fick bita ihop tills ekipaget nått hamn innan han kunde domdera släkten från poolkanten. "Aja baja, inte springa!".


Vattendjuret Tyra däremot hade inte räknat med sådana festligheter som kanonkulan och babysimdyket och kom därför helt oförberedd. Men nöden har som bekant ingen lag...


...så blöjan fick bli badbyxor och sänkte därmed vattennivån ett par decimeter.


I en annan del av bassängen tyckte Elliot att det skulle vara gött att få dyka lite efter en skatt eller kanske nån exotisk fisk. Det tyckte inte hans far.


Fina blommor förgyllde tillställningen och påminde kalasmödrarna om att det även var mors dag.


Och hemma på köksbordet kan jag få sitta och njuta av min alldeles egen morsdagsbukett. Åtminsone nu, klockan strax midnatt när ungarna äntligen somnat efter ett par rejält tålamodsprövande strider. Tur jag har fått lite utlopp för min kreativa hjärnhalva denna helgen så jag kan somna gott trots att kvällen är natt och det snart att dags att gå till jobbet igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar