tisdag 28 augusti 2012

Barnvänlig duk


Idag gjorde jag slag i saken och slet fram ikeatygerna och symaskinen. Det svarta ska bli gardin och kuddfodral - sen är det slut och jag måste genast åka tillbaka och skaffa mer för det är så fint så jag knappt kan sluta titta på det. Det rosa klipptes till med gastande unge i kundvagnen för att bli kalasduk till hennes första födelsedag. Det blev den också men efter den fållats upp var den nästan bredare än lång. Ett faktum som retat mig sedan dess. Men jag har haft planer på en barnvänlig duk.


Nåt åt det här hållet. En efter bordet måttanpassad duk med nedsydd kant. En sån man inte bara rycker av bordet hur som helst. Det gäller även sambon som ofta tycker att sånt där pyntkrafs bara är i vägen.


 Och jag blev riktigt nöjd. Kanten kan vara lite längre men inte för lång så man inte vet var man ska göra av benen.


Och detta var som sagt kalasduken. Jag behöver göra en i svart också såklart. Och en i vaxduk tänker jag.


Namnbanden har jag väntat på i tre veckor men för några dagar sen damp de ner i brevlådan. 100 stycken har jag att sätta sprätt på så det är gasen i botten på symaskinen framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar