onsdag 13 juni 2012

Oljelampor

GRANIT VEKE

mono Oil lamp Concave, ljuslykta, Oljelampa
MONO OIL LAMP CONCAVE

DUO DESIGN Cylo Wall oil lamp, ljuslykta, Oljelampa
DUO DESIGN CYLO WALL OIL LAMP

MENU LIGHTHOUSE

STELTON

Jag har fått dille på oljelampor. Det började med de snyggsnygga från Granit och tittar man sig bara om efter fler finns ju hur många som helst! Och jag vill ha allihop tror jag. De finns både för inom- och utomhusbruk och det var just ute jag hade tänkt mig från början. I trädgården om kvällarna när babymonitorn är knäpptyst, koltrastarna tjattrar om det senaste ur fågelperspektiv och roséglaset är halvtomt. Då hade det varit så himmelens mysigt att sitta där i den ljumma sommarkvällen med en tjusig lykta på bordet och bara andas. Och kanske till och med lyssna på någon av sambons långa funderingar om hur vi ska lyckas böja en träregel för att runda till trädäcket...Jag kan knappt bärga mig.


2 kommentarer:

  1. Granit, Granit, Granit! Och lyssna på koltrastarna istället!;)
    Kram Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, Granits fick det bli. Nu behöver jag bara lite lampolja. Ev kan den kanske också hällas i öronen och proppas för med lite vadd? Jag är nämligen osäker på om koltrastarna kan överrösta pladdret om den mest troliga svenska laguppställningen inför Englandsmatchen på fredag. "Wilhelmsson kommer vara med från start...men Elmander får nog hålla bänken varm. Och...va? Vadå Klas Ingesson?..." ;)

      Radera