onsdag 13 juni 2012

Ljusslinga från House Doctor





När dottern fyllde år fick hon en ljusslinga att hänga på rummet av sin faster. Jag blev genast avundsjuk och den där superfina jag spanat in i skyltfönstret för ett tag sen rotades fram i minnet igen. Så jag gjorde det! Jag fick fria tyglar och susade in till stan där jag pep in i lampslingeaffären och slog till på den allra sista. Ett stycke mysbelysning att genast hänga längst in i vardagsrumshörnan. Och riktigt finfin är den. Sonen puffar de små skärmarna och säger "Oj! Hehehe..." . Dottern kör ett utdraget "Ouuuuu...". Hänförd tänker jag. Själv ler jag. Allt medan sambon muttrande sitter och kalkylerar på den kullkastade årshushållsbudgeten efter dagens inköp. Men fint blev det. Och tänk bara till jul vad mysigt det kommer vara. Såvida inte byggprojekt Väggfast Hylla dragit igång på allvar så varken gran eller tomtar är att tänka på i byggdammet. Men det tänker jag inte tänka på nu. Nu ska jag bara fortsätta le.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar