fredag 30 november 2012

Födelsedagsjul



Födelsedag i år igen. En jättejämn sådan. Två exakt likadana siffror bredvid varandra. Det behövde firas ordentligt tyckte jag och bjöd in släkten på middag kantad av juligt röda liljor. Fina gåvor och som alltid när man fyller år en vecka innan advent fick jag en del julbetingade presenter. Och jag klagar inte en sekund. Jag älskar ju julen och hela december. Fina svärmor kom bland annat med en fantastiskt fin julgran som hon luffarslöjdat själv och toppat med en diamant.



Och barnen hade känt in ordentligt att en försilvrad mistel från Karen Blixen's Jul vore på sin plats. Och å vad fin den är!
Nu sitter jag kvällarna i ända och tittar på min julgran och min mistel och lääängtar till december. Snart bara 2 timmar kvar. Jag tror väl jag har tur som en tosing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar