söndag 4 november 2012

Banangungan, busan och fina kuddar


Vi slog till på den här för ett tag sen. En relativt obekväm gungstol i bananfiber. Den blir mycket bättre när man har en kudde i och jag har långtgående planer på att försöka fixa till en dyna formad efter skapelsen.



Men själva materialet är himla snyggt. Och tydligen väldigt bra ur både miljö- och kvalitetsperspektiv. 
 

Och det behöver väl knappast påpekas att barnen älskar själva gungfunktionen. Eller inte bara den egentligen. Sonen brukar av oklar anledning vända den uppochned ungefär en gång om dagen medan dottern gärna bjuder den som sitter i den på ett rejält gung.

 
Och mitt i mitt höstpastellrus har stolen (som jag tänkt är på tillfällig sejour i vardagsrummet) fått sällskap av huskuddar i en av mina favoritfärger.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar